Společnost Bohemia Energy ukončila svou činnost už loni v polovině října. Mnoho zákazníků se tehdy začalo potýkat s problémy. Letos v březnu se ale velká část lidí dočkala milého překvapení. Společnost vystavila bývalým zákazníkům vyúčtování a velkou část z nich tvoří přeplatky.
Celkem Bohemia Energy vystavila 1,2 milionu faktur. Někteří lidé se sice dočkali nepříjemností, z velké části je tomu ale naopak. 86 % faktur jsou totiž právě přeplatky, které pošle firma lidem na účet. Podle mediálního zástupce skupiny Mirka Deneše by se tak mělo stát nejpozději do konce data splatnosti faktury.
Firma prostřednictvím médií poděkovala zákazníkům za trpělivost a omluvila se za předchozí komplikace.
Komplikace a reklamace
„Velice děkuji všem našim bývalým zákazníkům za trpělivost. Dnes jsme odeslali zbývající část konečných vyúčtování. Dostáli jsme tak slibu, ke kterému jsme se zavázali a vyrovnali se s našimi bývalými zákazníky,“ řekl ČTK spolumajitel firmy Jiří Písařík.
„Ačkoli se nám v této mimořádné situaci podařilo zpracovat takto obrovské množství vyúčtování v rekordním čase, omlouváme se, že někteří naši bývalí zákazníci obdrželi vyúčtování až nyní,“ dodal. Firma totiž musela podle jeho slov během zpracovávání řešit mnoho komplikací, mimo jiné desítky tisíc reklamací.
Závěrem Písařík poděkoval členům bývalé společnosti za jejich práci a za snahu udělat něco pro urychlení situace. Ti podle jeho slov pracovali mimo jiné i o víkendech, aby se nakonec vše dostalo do konce. Zhruba 900 tisíc zákazníků by tak už mělo být nyní komplet obepsáno.
Netýkalo se to pouze Bohemia Energy
Ačkoli Bohemia Energy byla největším dodavatelem energií na českém trhu, a její pád se tak dotkl nejvíce lidí, skončila také celá řada menších společností, které se také musely postupně vypořádat s pohledávkami. Mnoho zákazníků zahlcovalo jejich weby a sociální sítě dotazy a pro zaměstnance firem to nebylo snadné období.
„Po dlouhém čekání jsem už vzdal jakoukoli naději, bral jsem to tak, že se se mnou nikdo nebude dál bavit. Po měsíci a půl jsem na všechno skoro zapomněl,“ řekl pan Luděk z Žamberku. „Bylo milým překvapení, když mi později přišla faktura s informací, že dostanu skoro dva tisíce zpět,“ dodává pro Přehledně24.
Ačkoli někteří zákazníci takové štěstí neměli a musejí naopak posílat nedoplatky. „Firma mě svým koncem neskutečně naštvala. Sotva jsem to překonal, přišla mi faktura, podle které bych měl ještě doplácet. Navíc u nového dodavatele platím dvakrát tolik,“ uvedl pro Přehledně24 zákazník z Libchav.
Zdroj: Přehledně24, ČTK
Autor: Šárka Cvrkalová