Česká pošta chce nově za potvrzovací e-mail 5 Kč. Zákazníci se bouří

od Markéta Krejčí
2 minuty čtení
Ceska posta
Zdroj: Profimedia

Sdružené inkaso plateb obyvatelstva neboli SIPO nabízí Česká pošta už řadu let. Nyní se ale rozhodla tuto svou službu, kterou využívají zhruba tři miliony lidí, zpoplatnit. Není divu, že se to zákazníkům pošty ani trochu nezamlouvá.

SIPO je nástroj, který umožňuje sdružit všechny pravidelné platby do jedné. Plátci zaplatí jednu platbu a Česká pošta ji pak rozdělí a rozpošle všem příjemcům, kteří jsou na SIPO uvedeni. Obvykle se tak hradí například nájem společně s koncesionářskými poplatky či internetem.

Lidé mohou České poště zaplatit onu platbu také bezhotovostně, a to formou inkasa z bankovního účtu. Česká pošta si v tomto případě strhne sama přesnou platbu z účtu plátce.

Poplatek za zprávu systému

Nyní ale přišla Česká pošta s tím, že bude nově posílat majitelům účtu potvrzení, že jejich platba byla stržena. Na tom by nebylo nic tak zvláštního, pošta si ale za tento e-mail bude účtovat 5 Kč.

„Česká pošta zpoplatnila od října zpracování, správu a zaslání dokladu SIPO elektronickou formou. Reaguje tak na zvyšující se náklady na správu databáze a systémů, jejichž prostřednictvím je jedna platba rozesílána na více účtů, které plátce SIPO uvedl,“ řekl mluvčí Matyáš Vitík Novinkám.

5 Kč bezhotovostně, na pobočce už pětkrát tolik

„Přistoupili jsme k nejnižší možné částce pět korun, která pouze pokrývá zvýšené náklady,“ doplnil ještě na závěr mluvčí České pošty.

Pokud by chtěl zákazník místo e-mailu dostávat papírové potvrzení, musel by si připravit korun rovnou 15. A lidem, kteří SIPO nebudou hradit bezhotovostně, ale zaplatí jej na pobočce či doručovateli, bude připočítána částka 25, popřípadě 29 korun.

Zákazníci chtějí SIPO raději zrušit

Tuto službu využívá v České republice kolem tří milionů lidí. Ti však z nového poplatku, který je prakticky vzato jen za e-mail, nejsou ani trochu nadšení.

„Kdyby místo zdražování začala fungovat, jak má,“ napsala jedna z komentujících na facebooku zpravodajství TN.CZ na adresu České pošty. „To už je do nebe volající, stále zdražují, pracovní doba, jak se komu hodí,“ postěžovala si uživatelka sociální sítě Zdenka.

Podobně to viděli i čtenáři na zpravodajském serveru iDNES. Někteří dokonce uvedli, že je tento poněkud absurdní poplatek odradí od toho, aby tuto službu České pošty dál využívali. „Ano, už pracuji na zrušení SIPO, příkazy k úhradě mám zdarma,“ napsala v diskuzi jedna z komentujících.

Zdroj: Novinky, iDNES, Facebook, SIPO, TN.CZ

Autor: Markéta Mladá



Související články