Česká pošta po čtvrt roce opět zdražuje známky. Zákazníci jsou velmi nespokojení

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
ceska posta
Zdroj: Profimedia

Inflace se opět projevuje, tentokrát u České pošty. Společnost od února zdraží poštovní známku ze současných 21 korun na 23. Za prioritní doručení si připlatíte dvě koruny, tedy z 28 se zdraží na 30 korun. Informace vyplývá z ceníku, který pošta zveřejnila na svých webových stránkách.

Naposledy zdražovala Česká pošta v listopadu. Ještě v říjnu si lidé mohli známku koupit za 19 korun, dnes stojí 21. Za tři měsíce to bude opět o dvě koruny víc. Podle iDNES zástupci pošty v minulosti potvrdili, že jde o následky zdražování energií a vysoké inflace.

Na vině dříve bylo ve velké míře také zdražování pohonných hmot. Česká televize pak upozorňuje na to, že se od února zvednou také ceny doporučených dopisů. Ty se zdražily naposledy loni, a to o 10 korun. Kromě toho navíc v lednu dojde také ke zdražení datových zpráv a služby SIPO.

Nespokojení zákazníci

Ačkoli je zdražování služeb v dnešní době přirozené, u České pošty se zákazníkům zvyšování cen ani trochu nelíbí. „Nedávno jsem dostala dopis z Británie od kamarádky. Mělo jít o dárek. Raději jsem jí ani nepsala, že jsem musela platit České poště 160 korun za proclení zásilky,“ říká pro Přehledně24 jedna z nespokojených zákaznic. „Zdražení známek je jen dalším důvodem, proč jsem se společností dlouhodobě nespokojená,“ dodává.

A nespokojenost se službami projevují například na sociálních sítích i další lidé, kterým se zdražování známek a souvisejících produktů vůbec nelíbí. Například na twitteru pod příspěvkem Seznam Zpráv informujícím o zdražení se strhla debata plná negativ.

„Co na to říci. Nejhorší služby za nejvyšší ceny,“ napsal někdo v komentářích. „Ať si tedy slavná pošta nacpe dopisy, víte kam,“ dodává další sledující. „Ti to snad zvedají každý měsíc. Ale je to za odeslanou, tudíž řádně doručenou zásilku. A to řádně doručené je zvlášť u balíků pro ně nepřekonatelný problém,“ stojí v dalším komentáři pod příspěvkem na sociální síti.

Varuje před šmejdy

Kromě informace o zvyšování cen zveřejnila nedávno Česká pošta na svých stránkách také varování před internetovými šmejdy, kteří především v období před Vánoci útočí na neopatrné zákazníky.

„Předvánoční čas představuje období, kdy lidé ve zvýšené míře objednávají zboží na e-shopech a nechávají si ho doručovat přepravními společnostmi. Toho využívají internetoví šmejdi, kteří se podvodnými zprávami přes různé mobilní komunikační platformy a reklamami na sociálních sítích snaží tvářit jako Česká pošta a vylákat z nakupujících peníze,“ varuje společnost na facebooku.

Česká pošta proto doporučuje lidem všechny informace důsledně prostudovat a ujistit se, že jde skutečně o dopravce, kterého si zvolili. Pravidelně také doporučuje kontrolovat webové stránky své společnosti. „Česká pošta veškeré falešné zprávy a phishingové útoky, které obdrží, zveřejňuje na svých webových stránkách jako varování,“ stojí v příspěvku.

Zdroj: Česká poštaČeská televize, iDNES, Twitter, Facebook

Autor: Šárka Cvrkalová



Související články