Česká pošta začala na více jak 400 pobočkách testovat nový vyvolávací systém. Lidé se tak na ně budou moci objednat z pohodlí domova pěkně online. Česká pošta slibuje, že těchto míst bude časem více. Nový systém má ušetřit čas nejen klientům, ale i samotnému personálu. Píše o tom web iDNES.cz.
Pošta přitom upozorňuje, že pokud někdo na pobočku přijde bez objednání, v žádném případě se ho to negativně nedotkne. Vše si lidé mohou zařídit prostřednictvím rezervační webové stránky.
„Je možné vybrat si konkrétní pobočku České pošty, službu, datum a čas, kdy se klient na poštu dostaví,“ píše iDNES.cz.
Registrace je snadná a rychlá
Pokud se klient na této stránce v pořádku rezervuje, následně mu přijde potvrzení o vytvořené objednávce a spolu s tím i rezervační kód. Pro vyplnění je potřeba jen pár základních informací. S daným kódem člověk přijde na příslušnou pobočku a do zadávacího systému ho pouze zadá.
Rezervaci není potřeba dělat s velkým časovým předstihem. Pošta slibuje i rychlé odbavení. „Poté jde ihned k přepážce vyřídit si svoji objednanou službu. Rezervaci lze provést ještě hodinu před návštěvou pobočky,“ píše web iDNES.cz.
Jeden menší problém ale celý systém má. Pokud se takto objednáte a na poštu přijdete, musíte kód uplatnit v intervalu pěti minut před skončením lhůty kódu. Pokud to nestihnete, máte ještě 10 minut čas na to ho řádně uplatnit.
„Služby, které se dají během testovací fáze objednat, jsou například odeslání a vyzvednutí dopisů a balíků, služby kontaktního místa s veřejnou správou Czech POINT nebo bankovní a pojišťovací služby,“ píše web.
Systém je ve zkušebním provozu
Veškeré testování systému probíhá podle informací během července a srpna. Následně budou pečlivě vyhodnocována všechna pro a proti. Pokud se objeví nějaké komplikace, program se dočká úprav tak, aby vše fungovalo.
„Česká pošta provozuje 3200 poboček a zaměstnává téměř 27 tisíc lidí. Pobočková síť by se měla v roce 2023 oddělit do samostatného státního podniku,“ informuje o budoucích plánech pošty web iDNES.cz.
Autor: Ivan Glaser