Dočkáme se lepších podmínek doručování balíků ze zahraničí? Česká pošta mění logistiku

od Veronika Holcová
2 minuty čtení
ceska posta vanoce
Zdroj: CNC / Profimedia

V Mošnově finalizuje zbudování moderního multimodálního logistického centra. Česká pošta chce tak ovládnout trh zahraničních zásilek z Číny nejen do Česka a slibuje napojení na letištní, dálniční i vlakovou síť do celé Evropy.

V mošnovském Ostrava Airport Multimodal Parku začne od září fungovat nové třídicí centrum České pošty s rozlohou 30 tisíc metrů čtverečních. Počítá se také s novým, výkonnějším vybavením prostoru.

Balíkový třídicí stroj s větším hodinovým výkonem a lepšími technologickými parametry zvládne strojově třídit téměř 95 % balíkových zásilek (nyní toto číslo dosahuje v regionu v Olomouci a v Ostravě 73 %).

„Technika se modernizuje mílovými kroky, nemá smysl draze opravovat zastaralá zařízení. Právě proto bude mošnovský hub vybaven strojem zcela novým, jeho instalace je naplánovaná na první pololetí roku 2023. Mošnov bude výkladní skříní nejen logistiky, ale celé České pošty,“ říká generální ředitel České pošty Roman Knap.

„Naší strategií je maximálně využívat naši přepravní páteřní síť. Díky novému centru se logistický systém ještě více posílí a bude zásadní oporou České pošty. Unikátní logistická síť je to, na čem můžeme a chceme stavět naši budoucnost,“doplňuje Knap.

Změna z donucení

Česká pošta byla donucena k modernizaci kvůli velké konkurenci na domácím trhu. Jednotliví doručovatelé mezi sebou vedou ostré cenové války a kvalita služeb České pošty každoročně velmi upadá.

Proto státní podnik svou pozornost upřel k zahraničním zásilkám, protože díky členství v Mezinárodní poštovní unii nemohou poště soukromé společnosti na tomto trhu příliš konkurovat. Díky tomu by podnik mohl snižovat své každoroční ztráty.

„Mezinárodní obchod bude do budoucna největší tahoun, v jehož rámci se bude Česká pošta rozvíjet, vydělávat a trochu také zatápět konkurenci,“ věří šéf divize logistiky Martin Kment.

Stávající přepravní uzly se stěhují

Do nového centra se přestěhují stávající třídicí centra z Ostravy a Olomouce.

Náklady na modernizaci těchto zastaralých přepravních uzlů, zvýšení jejich kapacit a modernizaci vybavení by totiž byly neekonomické a jejich kolaps by podle současných trendů hrozil v řádu několika málo let, uvádí na svém webu Česká pošta.

Zdroj: Česká pošta, Novojičínský deník, Hrot

Autor: Veronika Holcová



Související články