Téměř každá společnost, která chce propagovat své produkty a služby, dnes potřebuje reklamní agenturu. Jak ale na trhu najít skutečně dobrou, která ví, co dělá, a její služby vám přinesou kýžené výsledky?
Špičková reklamní agentura by měla splňovat hned několik zásadních kritérií, jejichž význam rozhodně nelze podcenit. Především je dobré být na pozoru před kýmkoliv, kdo se vám snaží slibovat nesplnitelné a předestírá vize a cíle, které jsou přeci jen trochu přitažené za vlasy. V marketingu se totiž cokoliv těžko předvídá a nikdo vám nemůže slíbit jistý výdělek nebo efekt.
Bez analytických dat to nepůjde
Existují reklamní agentury, které vám tvrdí, že je nutné začít co nejrychleji inzerovat prostřednictvím PPC kampaní. Ve skutečnosti je to zcela střela do neznáma, daleko lepší firma bude ta, která vám nejprve nabídne zevrubnou webovou analytiku Google Analytics, nastaví měření e-commerce dat, cílů, mikro-konverzí apod.
Na webu i v reálu
Není nutné, aby vaše reklamní agentura uměla všechno. Některé se zaměřují spíše na webovou propagaci, jiné spíše na praktickou výrobu reklamních předmětů, materiálů a dalších. Ty využívají 3D termolis nebo potřebují řezací plotr, ale pokud to vámi zvolená agentura nemá, ještě není nutné ji vyřadit z výběrového řízení. Na tyto specializované služby se vždy dá někdo najmout, vy potřebujete především kreativní nápady, které bývá podstatně těžší získat.
Musíte si rozumět a komunikovat
Výstražným znamením by určitě měla být agentura, která sice něco dělá, ale v podstatě vás o ničem neinformuje, nekomunikuje a jen posílá na závěr měsíce fakturu. Je ideální, pokud si společně porozumíte i na lidské rovině a budete se pravidelně setkávat, abyste společně ladili vaše cíle, strategie a celkový obsah a pojetí kampaně. Komunikace je základ úspěchu v každém byznysu, a i zde to platí stejně.
Autor: redakce