Koalice Spolu: Slivovice, chleba, mléko, jen ty koblihy nebudou. Čím vším bude ještě uplácet voliče?

od Nikola Jaroschová
3 minuty čtení
koalice spolu
Zdroj: Profimedia

Koalice Spolu se rozhodla rozjet kontaktní kampaň. Těšit se tak lidé mohou na mnoho zajímavých způsobů, jak se pokusí získat jejich hlas. V celé své kráse kampaň ODS, TOP 09 a lidovců odstartuje v srpnu. Na co budou politici voliče lákat?

„Je důležité, aby kampaň uměla lidi zaujmout a bavit je. Třeba se nám lidé i sami nahlásí a třeba budou stát i o odvoz dětí z tábora nebo cestu na nějaký výlet. Chceme autobus nabídnout nejen kampani, ale i našim obyvatelům, a aby plnil účel pomoci společnosti,“ řekl ke kampani koalice Spolu šéf lidovců Marian Jurečka.

Podle informací bude kampaň probíhat od srpna do začátku září. Během tohoto měsíce budou podle jejich vyjádření jezdit politici po celé naší zemi a bavit se s případnými voliči. Koalice spolu potvrdila i to, že celkem připravuje 109 projekcí české komedie Ženy v běhu. A právě do autobusu vezmou vás i vaše děti – členové Spolu s vámi budou jezdit po republice a povídat si.

Dostanete pohoštění, přijdou i k vám domů

A co by to vlastně bylo za kampaň pro voliče, pokud by chybělo nějaké to občerstvení. Ale pokud čekáte koblihy, ty asi jako jediné budou chybět. „Máme představu, že to budou takové malé poutě a den bude vrcholit komedií. Chceme program takový, aby celá rodina mohla strávit na akci celý den,“ vysvětluje šéf kampaně, poslanec ODS Zbyněk Stanjura pro CNN Prima NEWS.

Zbyněk Stanjura kandiduje za Moravskoslezský kraj, a dostal tak poměrně zajímavou otázku. „V některých regionech bude určitě i slivovice,“ reagoval s nadsázkou na dotazy novinářů Stanjura. Marian Jurečka posléze svého kolegu doplnil, že možná bude i chleba a mléko, kandiduje totiž za Olomoucký kraj.

Šéfka TOP 09 Markéta Pekarová Adamová se vyjádřila k poměrně velkému způsobu odstartování kampaně. Někteří to nazvali doslova kolosální záležitostí, ale předpokládám, že tak velký autobus to zase nebude. „Je to i pro nás netradiční. Tiskovou konferenci v autobuse jsem ještě nikdy nedělala. Všechno je jednou poprvé,“ řekla politička.

Podle vyjádření koalice je jejím cílem uskutečnit hodně kontaktní kampaň. „Budeme dělat i door to door kampaň. Budeme chodit přímo k lidem a zvonit u nich doma a budeme si s nimi povídat. Chceme slyšet, co je trápí, a řešit s nimi jejich problémy, které jsou pro ně klíčové,“ vysvětluje šéfka TOP 09.

Jenže právě v kampani „door to door“ vidím poměrně problém. Připomíná mi to trošku něco jiného a lidé v takových situacích v lepším případě neotevřou dveře, v tom horším jsou podráždění a sprostí, protože nechtějí do žádné netradiční skupiny lidí. Tohle vůbec nepůsobí jako dobré rozhodnutí.

S propagací programu pomohou i stand-up komici, kteří by se měli pokusit oslovit co nejvíce potenciálních voličů prostřednictvím sociálních sítí. Své slovo jim přislíbili Kateřina Hašková, Jaroslav Cerman a Nikola Džokič.

Lidé jsou naštvaní, ale stále slušní, míní Fiala

Petr Fiala kandiduje na premiéra, a možná proto se ujal role, že vyhodnotí dosavadní výsledky jejich kontaktní kampaně. CNN Prima NEWS informuje o tom, že politik na lidech poznal zklamání a jsou se současnou situací nespokojení. Ovšem český lid má stále důstojnost a není údajně sprostý, naopak vše řeší ve vší slušnosti.

Občané podle jeho slov vnímají problém na všech frontách, není to teda „jen“ Babiš. „Lidé vnímají, že se republika nevyvíjí dobře – a není to jen covid. Jde i o stav rozpočtu, stavbu bytů, byrokracii státu a jeho čím dál tím menší funkčnost,“ řekl Fiala s tím, že cítí od lidí velkou podporu.

„Kdybych to měl vzít podle jakéhosi osobního průzkumu, řekl bych, že nás bude volit 80 procent lidí, ale tak to samozřejmě není. Nejde totiž o zcela reprezentativní vzorek. Důležité je ale říct, že reakce lidí jsou vesměs pozitivní a třeba se vůbec nesetkávám s nadáváním. Řada lidí třeba řekne, že nás volit nebude, ale je to slušné. Mnoho lidí nám naopak ale říká, že nás budou volit nebo že nás zvažují,“ doplnil šéf ODS.

„Nějaké kampaně už jsem zažil a tady se setkávám s jednoznačně nepozitivnějším přijetím ze strany veřejnosti,“ zhodnotil dosavadní vývoj kampaně Fiala. Ale že teprve ta pravá „zábava“ v podobě tvrdých volebních praktik, kdy se dočkáme zajisté i silných názorových střetů, teprve přijde.

Zdroj: ČTK, Koalice Spolu

Autor: Ivan Glaser



Související články