Česká pošta se rozhodla podniknout krok, který by měli zákazníci ocenit. Z nynějších 8 hodin se doba doručování balíků prodlouží na 12. Pošťáci vás tak spíše zastihnou doma.
Adresáti budou moci službu vyzkoušet hlavně v Praze, ale postupně se tento systém zavede i na ostatní pobočky České pošty. Zaměstnanci v hlavním městě tak budou místo 8hodinových směn za volantem hodin 12. Změna se bude týkat celkem 58 okrsků.
Pošta chce vyjít vstříc svým klientům
Česká pošta chce tímto krokem nejen zvýšit kvalitu doručení balíků, ale také se dostat blíže ke svým klientům. Sníží se tím také provozní náklady, a naopak zvýší produktivita zaměstnanců. Nový systém představila také na svém facebooku.
„Prodloužením doručovací doby bychom rádi snížili počet nezastižených klientů, zvýšili produktivitu z aktuálních 100 balíků na okrsek až na 200 balíků na okrsek a finančně motivovali pošťáky odměnou za doručený balík,“ uvedl ředitel logistické divize České pošty Martin Kment.
Finanční odměna těm, kteří balík doručí včas
„Věříme, že se nám zároveň podaří snížit počet vozidel a vybavení a zvýšit mzdové ohodnocení zaměstnanců, kteří se starají o doručování balíků,“ dodává ještě na stránkách České pošty.
Změnou v systému chce docílit toho, že budou zaměstnanci motivováni. „Jde o další z transformačních kroků, kterými chceme být blíž našim zákazníkům a nabídnout jim vyšší kvalitu. Věříme, že se dokážeme lépe přizpůsobit jejich životnímu stylu a počet nezastižených adresátů začne významně klesat.“
Jak to bude vypadat v ostrém provozu, se teprve uvidí. Po vyhodnocení fungování systému v Praze se pak bude rozšiřovat také do dalších regionů České republiky, aby byli spokojeni všichni adresáti. Snad to nebude znamenat, že budou místo 8 hodin čekat na balíček hodin dvanáct, na což upozorňují někteří komentující na facebookovém profilu České pošty.
„Tak nevím, jestli to pomůže. My budeme čekat doma na balík 12 hodin, ale pak najdu ve schránce, že jsem nebyla k dostižení, a balík si stejně musím jít vyzvednout na poštu, není to poprvé, co se mi to stalo,“ píše například zákaznice Hana.
Další zákazníci také upozorňují poštu, že lepší než prodloužení doby doručení by bylo naopak zaslání přesného časového rozmezí, kdy bude balík doručen, jako je tomu u konkurenčních společností.
Zdroj: Česká pošta, Facebook
Autor: Raina Tomanová