Společnost Nielsen Admosphere zveřejnila výsledky výzkumu, který se týkal frekvence konzumace piva. Ta se od jara 2020 snížila a navíc klesl podíl lidí, kteří pivo pijí každý den. Oproti roku 2020 však došlo ke zvýšení konzumace radlerů, a to zejména u žen. Mezi nejoblíbenější značky piva patří Birell.
Výzkum byl prováděn od 7. června do 14. června 2022 a zúčastnilo se ho 479 respondentů.
Konzumace piva se snižuje
„Blíží se Mezinárodní den piva, a tak jsme mezi Čechy zjišťovali, jaký mají k tomuto oblíbenému českému nápoji vztah. Aspoň někdy ho pijí skoro čtyři pětiny lidí, ale frekvence konzumace se od jara 2020 o něco snížila: zejména mírně poklesl podíl lidí, kteří si pivo dopřávají každý den,“ uvádí autoři výzkumu na svých webových stránkách.
Aktuálně dle výzkumu konzumuje pivo 79 % internetové populace. Každý den si pivo dopřává 13 % z nich, což je propad o šest procent oproti roku 2020. Alespoň jednou týdně si pivo dá 32 % dotázaných.
Naopak roste popularita ochucených piv (tzv. radlerů). Každodenně jej sice pijí jen přibližně 2 % dotázaných, ale alespoň jednou týdně po nich sáhne už pětina lidí. Jedná se o 5 % nárůst oproti roku 2020.
„Popularita těchto piv se v porovnání s výsledky z roku 2020 zvýšila hlavně u mužů (o 19 procentních bodů), kteří už radlery pijí ve srovnatelné míře jako ženy – alespoň někdy po nich sáhne 70 % mužů a 74 % žen,“ uvádí autoři výzkumu.
Ze značek vede Birell
Ze značek českých piv poprvé vyhrála značka Birell, kterou preferuje 17 % konzumentů. Na druhém místě skončila Plzeň, která byla vítězem v předchozích dvou výzkumech. Letos získala 16 % a skončila tak těsně za Birellem.
Na dalších místech jsou u českých pivařů značky Velkopopovický Kozel s 10 % a Radegast se 7 %.
Ohledně minipivovarů se přístup konzumentů za 2 roky moc nezměnil. Čtvrtina dotázaných dokonce odpověděla, že piva z malých pivovarů preferují nad ostatními.
Výsledky však ukazují, že 46 % dotázaných nezáleží na tom, zda pivo pochází od malého nebo velkého výrobce.
Zdroj: Nielsen Admosphere
Autor: Soňa Jiroutová