Od 1. června nebudou diváci moci přetáčet reklamy na stanicích FTV Prima. Jednat se bude o případy odloženého zhlédnutí pořadu v IPTV a OTT službách. Jak to ale bude vypadat v praxi, zatím není všem zákazníkům jasné.
Už v únoru bylo jasné, že na kanálech FTV Prima nebude možné reklamy přeskakovat a přetáčet. Omezení ale mělo platit již od 1. března. Nakonec se společnost rozhodla tento krok posunout o tři měsíce. A tisková zpráva ukazuje, že se tomu tak stane.
Stovky milionů korun sebere přeskakování reklam
„Jsme první na trhu, kdo přišel za IPTV operátory s požadavkem omezení přetáčení reklamy, přestože toto téma leží na stole již mnoho let. Situace s přetáčením reklamy se pro nás jako komerční televizi stala postupně neúnosnou,“ uvedl ke změně podle iDNES Lukáš Kubát, který je ředitelem pro strategii skupiny Prima.
A pokračoval: „Velkou roli v našem rozhodnutí hraje i skutečnost, že zpětné přehrávání pořadů, a s tím spojené přeskakování reklamy, se těší čím dál větší popularitě. Kvůli tomu ročně přicházíme až o 300 milionů korun, které bychom mohli zpětně investovat do výroby dalšího programu.“
„Uvědomujeme si, že celý proces implementace je pro všechny strany náročný, snažili jsme se operátorům naslouchat a umožnit jejich zákazníkům nabídnout varianty s výrazně menším množstvím reklamy,“ dodal pro iDNES. Jak to bude vypadat z pohledu diváka, bude záležet na poskytovateli IPTV/OTT služby.
Už v dubnu navíc televize Prima spustila kampaň Nepřetáčej, kde vyzývala diváky, aby při sledování pořadu reklamy nepřetáčeli. Už tehdy upozorňovala na skutečnost, že reklamy jsou pro televizi klíčovým zdrojem finančních prostředků, a pokud se její pořady divákům líbí, měli by se na reklamy podívat proto, aby televize stále měla dostatek financí na jejich tvorbu.
Koupit si můžete balíček
„Uživatelé si budou moci koupit doplňkový balíček Prima bez reklam za 69 Kč, který přeskakování reklam umožní automaticky,“ říká Marie Indráková ze služby SledovaniTV. Z omezení přetáčení ale zákazníci nejsou nadšení, napsal například server cnews.cz.
„Nemám doma televizi, ale některé pořady sleduji právě ve zpětném zhlédnutí. A reklamy zásadně přeskakuji, protože zabírají spoustu času. Nevím, zda budu nadále programy sledovat, když by se mi jejich sledování tak protáhlo,“ uvedl na dotaz redakce Přehledně24 Martin, studující na pražské VŠE.
„Reklamy mě vyloženě při sledování neobtěžují, ale je pravdou, že je jich všude moc. Placený balíček k přeskočení si ale určitě nepořídím, holt to raději vydržím,“ sdělila pro Přehledně24 Alena z Děčína.
Někteří uživatelé se ale v diskuzích ptají, zda například při opětovném sledování pořadu bude možné posunout začátek.
„Rozlišujeme dvě skupiny našich zařízení, novější a starší. Na novějších bude zpětné přehrávání fungovat stejně jako nyní, jen ve chvíli, když se přehrává reklama, nebude možné se posunout dopředu. Stále však bude možné přepnout na jiný kanál, jít do menu aplikace apod.,“ doplnila k samotnému procesu přetáčení Indráková.
„Po zapnutí přehrávání existuje možnost 60 sekund volně přetáčet. Toho lze využít v momentě, když pokračujete ve sledování již rozdívaného pořadu – v takovém případě je možné se přesunout do jakéhokoliv bodu přehrávání a přeskočit všechny reklamy od začátku pořadu,“ vysvětlila Indráková.
Pokud tedy divák bude sledovat pořad, který nedokouká, může se k němu vrátit a znovu se posunout do místa, v němž se sledováním skončil. Nemusí tak sledovat celý pořad znovu.
Zdroj: iDNES, CNEWS, MediaGuru, Nepřetáčej, Přehledně24
Autor: Raina Tomanová