Původně měly opravy pražského Barrandovského mostu skončit letos 2. září. Práce se ale o celých 27 dní opozdily. Novináře o tom informoval primátorův náměstek Adam Scheinherr, podle kterého byla od pondělí na práce nasazena třetí směna.
Důvodů, proč se práce zdržely, je několik. Jedním z těch hlavních je, že je třeba zapracovat do konstrukce více armatur, tedy potrubních spojek a kolen, než se původně očekávalo. Projekt, který začal 16. května, nemohl podle slov náměstka primátora s tímto počítat.
„Nyní jsme ve fázi, že dokončujeme finální práce v rámci hlavní konstrukce mostovky. Probíhá předepínání ocelových lan uvnitř mostovky, a následně budeme moci začít s povrchy,“ popsal podle České televize aktuální stav prací Scheinherr.
Nejde o chybu stavební firmy
Barrandovský most je jednou z nejdůležitějších pražských tepen a řadě řidičů tak omezený provoz kvůli opravám velmi komplikuje situace. „Samozřejmě že informace o zpoždění oprav neslyším rád. Denně přes místo projíždím a už se nemohu dočkat, až se tu provoz vrátí do normálu. I když přiznávám, čekal jsem to horší, přece jen se přes most dá projet docela dobře,“ řekl pro Přehledně24 jeden z pražských motoristů.
Řada lidí je přesvědčena, že za zpoždění oprav mohou stavbaři, to ale podle informací ČTK není pravda. Scheinherr totiž upřesnil, že firma dělá vše podle plánu a nemohla předpokládat, že budou oproti původním plánu tak výrazné změny v tom, jaké postupy jsou třeba při opravách mostu zapojit.
„Když bychom provrtali výztuže, mohlo by se stát, že příčník nebude dále fungovat, proto musíme při vyvrtávání děr postupovat velmi pomalu,“ objasnil jedno z nebezpečí urychlení oprav. Dodal, že při tvorbě projektu se umístění výztuží předvídat nedalo.
Sliby místo omluv
K opravám mostu se Adam Scheinherr vyjádřil také na svém facebooku, kde dlouze popsal, co všechno se po jeho znovuotevření změní. Zmínil se sice i o prodloužení prací, místo omluv se ale pokusil na motoristy zapůsobit informací o tom, o kolik bude most spolehlivější.
„Prodloužíme životnost Barranďáku až na 100 let,“ slíbil. „Oprava století pokračuje a od pondělí jedeme na třísměnný provoz – pracuje se nonstop, ve dne, v noci. Poslední týdny byly ale na stavbě doopravdy turbulentní,“ napsal a dodal, že ačkoli se objevily nečekané komplikace, stavbaři si s nimi poradí.
„Nové skutečnosti pro mě znamenaly, že mám dvě možnostmi. První byla pohodlná: nechat vylít povrch asfaltem a ukončit rekonstrukci do začátku září tak, jak bylo naplánováno,“ napsal s tím, že tuto možnost považuje za nebezpečnou. U druhé možnosti podle jeho slov dojde celkově k prodloužení životnosti mostu, a hned tak měl jasno, jak se rozhodnout.
Zdroj: Česká televize, ČTK, Facebook, Přehledně24
Autor: Šárka Cvrkalová