V sobotu 21. května 2022 (od zahájení provozu) do neděle 22. května 2022 (do ukončení provozu) se zastaví provoz metra linky C mezi zastávkami Vltavská a Hlavní nádraží. Na Florenci bude totiž probíhat rekonstrukce stropní desky.
Oprava stropní desky ale nebude za víkend hotová. Dopravní podnik, který o uzavírce stanice informoval na svých webových stránkách, plánuje v rámci rekonstrukce ještě několik víkendových výluk metra linky C ve zmíněném úseku mezi stanicemi Hlavní nádraží a Vltavská.
Nejedná se tedy o žádnou banální kosmetickou úpravu metra, které je v dennodenním provozu už od roku 1974.
Nebude to žádná legrace
„O víkendu budou na Florenci vyměňovány panely nad vestibulem stanice metra C, tím pádem tam nebude možný provoz metra a zavádíme náhradní tramvajovou dopravu,“ řekl k uzavírce médiím náměstek primátora Adam Scheinherr.
„Budeme vytahovat nosníky, které tvoří stropní desku. Vzhledem k tomu, že jeden má hmotnost asi 28 tun, tak z důvodu bezpečnosti nebudou vlaky ani projíždět a budou zavřeny i všechny vestibuly stanice metra C,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Witowski.
Obnovení 44 let nepoužívané tratě
Pro cestující bude zavedena náhradní doprava. Mohou se svézt tramvají XC v trase Hlavní nádraží do stanice Výstaviště. Kvůli této situaci je zavedena i speciální tramvajová linka 36 v trase Zvonařka do zastávky Sídliště Ďáblice (v úseku Kobylisy–Sídliště Ďáblice pouze vybrané spoje) uvádí dopravní podnik na svých stránkách.
Do provozu se po několika letech vrátí také tramvajová trať v Opletalově ulici, která byla uzavřena v roce 1978 kvůli výstavbě magistrály. V této zastávce staví náhradní tramvajová doprava, linka XC. Stanice metra Florenc na lince B bude přes víkend v provozu bez přerušení. Další přerušení provozu v totožném úseku metra C je plánováno na 11. a 12. červen.
„Obnovená tramvajová trať v Opletalově ulici je svými zhruba 140 metry sice krátkým úsekem, ale má důležitý praktický dopad do provozu DPP i symbolický význam. Její obnovení nám umožní během výluk metra nasadit mnohem kapacitnější a lokálně bezemisní náhradní tramvajovou dopravu místo autobusů, u kterých bychom v některých etapách stavebních pracích měli problém s umístěním zastávek Florenc,“ uvedl v tiskové zprávě Jan Šurovský, technický ředitel dopravního podniku.
Zdroj: DPP
Autor: Evženie Novotná