Pražskou dopravu čeká v květnu pořádná zatěžkávací zkouška. Magistrát města oznámil, že 16. května začne komplikovaná oprava Barrandovského mostu, který je součástí pražského okruhu a každý den na něm projede asi 140 000 aut. Opravovat se bude na etapy, ta první potrvá asi 110 dní.
Most byl otevřen roku 1983 a od té doby nebyl nikdy kompletně opraven. Loni došlo k opravě spodní části mostu, což nijak neomezovalo dopravu. Nyní už budou práce takového rozsahu, kdy bude zapotřebí uzavření části či celého Barrandovského mostu.
Nejvytíženější most v Praze
„V noci na sobotu 14. května se začnou vyznačovat objízdné trasy a omezení na mostě. To by mělo trvat asi dva dny a od pondělí 16. května již začnou samotné práce. Původní délku letošních oprav se nám podařilo výrazně zkrátit,“ řekl ČTK náměstek primátora Adam Scheinherr.
Barrandovský most spojuje Prahu 4 a Prahu 5 a jedná se o velmi vytíženou dopravní tepnu. Každý den tam projede více jak sto tisíc aut, které mohou jet v osmi jízdních pruzích.
První etapa začne zanedlouho
Vzhledem k náročnosti a rozsahu veškerých oprav je projekt rozdělen na několik etap, které jsou plánovány až do roku 2025.
První etapa tedy započne za necelý měsíc a trvat by měla přibližně 110 dní. Jedná se o kratší dobu, než se původně čekalo, ta totiž byla stanovena na 180 dní.
Jako první dojde k omezení nájezdu na most ze Strakonic. Jako objízdná trasa bude doporučena cesta na velký pražský okruh (D0). Řidiči také budou moci využít sjezd do Libušské ulice, která je běžně uzavřena. Dále dojde k uzavření jižní strany mostu ve směru na Jižní spojku.
Jak dále vysvětlil Scheinherr, město se na opravu Barrandovského mostu, který je tím nejvytíženějším mostem v tuzemské metropoli, připravovalo dlouho dopředu. „V posledních dvou letech pak byly rovněž opraveny všechny objízdné trasy,“ řekl pro ČTK.
Pro Pražany bude posílena hromadná doprava
Přesto se nedá počítat s tím, že vše půjde úplně hladce. „Kolony se budou tvořit na všech navazujících silnicích, tedy pomyslných objízdných trasách. Omezení na Barrandovském mostu tak pocítí i řidiči cestující z jedné strany republiky na druhou,“ řekl Deníku mluvčí ÚAMK Igor Sirota.
Řidiči, kteří pro své cesty most využívají, se samozřejmě uzavírky a objížděk obávají.
„Přes Barrandovský most jezdím kdykoliv, když chci jet na chalupu nebo za příbuzenstvem do jižních nebo západních Čech. Už teď jsem se většinou zdržela na Strakonické, takhle ale budu muset vyjíždět ještě dřív, abych se vůbec na chalupu dostala v nějakém rozumném čase. Vůbec z toho nejsem nadšená,“ uvedla pro Přehledně24 řidička Anna.
„Jsem fakt zvědavý, kdy se dočkáme toho, že se v Praze nebude opravovat jedna z klíčových silnic. Buď je to magistrála, nebo okruh, a teď Barranďák, co to bude příště,“ ptá se řidič Jan.
Město se proto už nyní pokouší apelovat na pražské řidiče a rezidenty, aby, pokud je to možné, na svých cestách využívali více městskou hromadnou dopravu. Kvůli tomu bude například posílena tramvajová linka 2 a 21. Se zdržením ale bude muset počítat zřejmě každý.
Zdroj: ČTK, Deník, Z dopravy, Přehledně24
Autor: Markéta Mladá