Další firma se rozhodla vzhledem k současnému konfliktu na Ukrajině opustit ruský trh. Jedná se o karlovarského výrobce minerálních vod Mattoni 1873. Společnost se rozhodla své zboží na ruský trh už více nedodávat. Místo toho své zásoby rozdává potřebným.
Tuzemský výrobce perlivých nápojů Mattoni 1873 se rozhodl přestat dodávat své zboží do Ruska. A to z důvodu agrese Ruské federace na území Ukrajiny. Zpravodajskému serveru iDNES to potvrdila mluvčí společnosti Andrea Brožová.
Své zboží raději rozdá
„Do Ruska jsme vyváželi. Ale tuhle část businessu jsme okamžitě zastavili, a dokonce poslední dodávku nyní rozdáváme na humanitární účely,“ uvedla mluvčí.
Karlovarská minerálka totiž dlouhodobě spolupracuje s organizacemi, které pomáhají lidem v obtížných životních situacích, jedná se například o organizaci Charita či o Nadaci ADRA.
Společnost vyrábějící minerální vody rovněž pomáhá ukrajinským uprchlíkům adresně, tedy přímo na místě, kde je to potřeba. A to například v Kongresovém centru Praha, kam podle iDNES vozí Mattoni patnáct palet se svými výrobky týdně.
Pomáhá ukrajinským zaměstnancům
Pomoc ale nabídla společnost i svým zaměstnancům ukrajinského původu. „Máme asi deset stálých zaměstnanců z Ukrajiny, s kterými jsme řešili hlavně situaci jejich rodin. Takže jsme jim tady pomáhali najít ubytování pro rodiny a jejich dopravu od hranic,“ popsala mluvčí zpravodajskému webu.
Mattoni 1873 se tak přidala k dalším desítkám firem, které omezily svůj vývoz do Ruska a stahují se i z jejich trhu. Jedná se například o české firmy Staropramen či Bernard, ze zahraničních je to například Adidas, Nike, Puma, IKEA, Coca-Cola, Siemens a mnoho dalších.
Zdražování se zatím nechystá
O tom, že odchod z ruského trhu bude znamenat ztrátu, nikdo nepochybuje. Společnost ale čelí dalším problémům. Jedná se především o zdražování cen energií i pohonných hmot, které samozřejmě dopadají i na jejich výrobu.
I přesto se firma prozatím zdražovat své produkty nechystá. Podle webu ČTK je to zapříčiněno tím, že Mattoni využívá pro značnou část své distribuce vlakovou dopravu. Navíc tu silniční má nasmlouvanou dlouho dopředu, aktuální ceny pohonných hmot se jich tedy aktuálně nedotýkají.
Autor: Markéta Mladá