Správa železnic chystá modernizaci Masaryčky. Přibydou koleje i přímý vstup do metra

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
praha masarykovo nadrazi
Zdroj: Profimedia

Správa železnic ve středu oznámila, že dostala povolení k rozsáhlé rekonstrukci Masarykova nádraží nacházejícího se ve středu Prahy. Už letos na jaře by měl úřad vypsat výběrové řízení na zhotovitele oprav, jejichž dokončení je prozatím naplánováno zhruba na rok 2026.

„Správa železnic získala pravomocné stavební povolení na přestavbu Masarykova nádraží v Praze. V nejbližší době zahájí tendr na zhotovitele, kompletně hotovo bude v roce 2026. Součástí projektu je mimo jiné rozšíření stávajícího počtu kolejí ze sedmi na devět,“ napsal ministr dopravy Martin Kupka na svém twitteru.

PID pak na sociálních sítích informoval, že kromě rozšíření počtu kolejí dojde také ke stavbě nových nástupišť a přibude platforma propojující ulice Hybernská a Na Florenci.

Modernější vzhled

Podle Pražského deníku se velkou novinkou stane vybudování platformy nad kolejištěm, jež prostřednictvím eskalátorů, výtahů i schodišť nabídne přístup na jednotlivá nástupiště. Na ta bude zřízen také bezbariérový přístup.

„Masaryčka si úpravu opravdu zaslouží. Po modernizaci na nádraží ve Vysočanech jsem rozhodně rád, že přišlo na řadu právě toto místo. Doufám, že se povedou úpravy minimálně stejně jako v nedaleké stanici,“ říká pro Přehledně24 student, který z nádraží jezdí téměř denně.

Nádraží bude mít nově prosklenou střechu a celkově získá modernější vzhled, díky tomu také budou moci lidé využít vymoženosti dnešní doby právě i zde. Přímo z nádraží by pak měla být možnost přestupu na linku metra B.

Aby se zlepšila dostupnost stanice z oblasti Florence a ze směru od hlavního nádraží a také aby se odstranila bariéra v území, kterou v současné době stanice tvoří, je navržena výstavba platformy nad kolejištěm. Ta bude tvořit nejen komunikační propojení, ale vytvoří nový východní vestibul pro čekající cestující, popisuje Správa železnic.

Oprava bude stát podle serveru zhruba 2 miliardy korun. Kromě samotného Masarykova nádraží se pak změní mírně i jízdní řád, jelikož větší počet kolejí a nástupišť bude umožnovat rozšíření některých vlakových spojení.

Už to bylo třeba

Reakce na sociálních sítích jsou vesměs pozitivní, většina osob má pocit, že byla změna opravdu potřeba. Ačkoli někteří zahraniční cestující jsou očividně opačného názoru. „Jsem jediný, komu se současný vzhled Masarykova nádraží líbí? Je v něm cosi upřímného a nadčasového,“ napsal jeden z uživatelů twitteru.

Většina osob ale pak naopak doufá, že modernizace nádraží proběhne bez problémů a že se předpokládaná doba dokončení nádraží příliš neprodlouží. „Snad opravdu skončí v roce 2026 a nebudou práce prodlužovat jako ty na Barrandovském mostě,“ podotýká pro Přehledně24 jeden z cestujících.

Zdroj: Twitter, Pražský deník, Správa železnic

Autor: Šárka Cvrkalová



Související články