Velmi vytížená tramvajová křižovatka na Andělu, tramvajová křižovatka z Ohrady na Palmovku, nebo oprava Barrandovského mostu. Tyto zásadní dopravní uzly v Praze se již uzavřely, nebo v nejbližších dnech uzavřou a začne plánovaná rekonstrukce.
Nejen obyvatelé Prahy si v poslední době opakovaně stěžují na množství uzavírek na klíčových dopravních uzlech. Situace se týká nejen řidičů osobních automobilů, ale také městské hromadné dopravy.
A vypadá to, že si Pražané od uzavírek a objížděk jen tak neodpočinou. V plánu jsou totiž velké rekonstrukce těch nejvytíženějších míst, jako je třeba Barrandovský most.
Anděl
Na křižovatce na Andělu se budou měnit tramvajové koleje, což znamená úplné přerušení tramvajového provozu. Pravidelné tramvajové linky budou odkloněny a v nezajištěných úsecích je zastoupí náhradní autobusová doprava. Práce na kolejišti potrvá až do 29. dubna a je rozdělena do čtyř etap.
„Tramvajové křižovatky Anděl, Karlovo náměstí a Lazarská patří k trojici nejvytíženějších v celé Praze, čemuž odpovídá i míra opotřebení kolejového rozvětvení. Kolejové rozvětvení na Andělu jsme měnili v roce 2010, po 12 letech je na hranici životnosti,“ uvedl technický ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Jan Šurovský.
Ohrada
Již od pondělí 28. března je výluka tramvajové dopravy na trati mezi Ohradou a Palmovkou. Jedná se opět o opravu tramvajové trati a běžnou tramvajovou linku bude zastupovat náhradní autobusová doprava s označením X10 a v noci s číslem X95. Práce jsou naplánované až do května roku 2023.
„Tuto rekonstrukci jsme připravovali tak, aby se uskutečnila před rekonstrukcí Libeňského mostu a dopady na cestující v oblasti Palmovky nebyly takové,“ řekl náměstek pražského primátora Adam Scheinherr.
Modřany
Aktuálně do 30. dubna probíhá rekonstrukce na křižovatce ulic Modřanská a Branická v Praze 4, která souvisí s plánovanou rekonstrukcí Barrandovského mostu. Její začátek je plánován již v letošním roce. Právě rekonstrukce křižovatky na Praze 4 by měla v budoucnu usnadnit provoz při uzavírce barrandovské tepny.
„Barrandovský most má čtyři jízdný pruhy. My jsme připravili jeho rekonstrukci tak, že bude omezen pouze jeden pruh, takže v každém směru zůstanou tři průjezdné,“ komentoval v pořadu Rozstřel náměstek Scheinherr.
Obavy Pražanů jsou opodstatněné
Přesto se obyvatelé Prahy rekonstrukcí obávají. Vzhledem ke zkušenostem s opravami se totiž objevují reakce, že se stejně nic nestihne včas a budou opět všude jen kolony.
„Chudáci lidé, kteří v této lokalitě bydlí,“ objevuje se v komentářích na facebooku dopravního podniku. A další vzhledem ke změně trasy linky dodává: „A nemohla by se tedy linka tramvaje takto změnit trvale, aby z toho nebyli lidé zmatení?“ Jiný přitakává: „To nám děláte naschvál?“
„Musím přiznat, že z těch oprav už jsem unavená. Standardně jezdím všude svým autem, ale v poslední době mi kvůli objížďkám cesta trvá déle než dřív, navíc se zdražil benzín, tak jsem začala využívat více i hromadnou dopravu. Jenže linky, kterými jezdím, teď čeká výluka, nevím, jakou variantu tedy zvolím. To abych si každé ráno zjišťovala, kudy vlastně můžu do práce vůbec jet,“ uvedla pro Přehledně24 Gabriela, majitelka pražského butiku.
Zdroj: iDNES, PID, Přehledně24
Autor: Veronika Holcová