Pražská plynárenská opět zdražuje. Zákazníky navíc rozčiluje i to, že společnost nekomunikuje

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
plyn
Zdroj: Shutterstock

O 24, 6 % zdražila Pražská plynárenská již loni v listopadu. Mnoho lidí kvůli tomu začalo mít problémy, jenomže v současné době to vypadá, že se situace ještě zhorší. Už teď totiž odborníci varovali, že společnost zdraží ještě více. A to až o 15, 7 %.

Od 1. dubna společnost výrazně podraží, uvedla to ve své tiskové zprávě. Mluvčí firmy Miroslav Vránek sdělil, že důvodem ke zdražení je nepříznivý vývoj cen na celosvětovém trhu. Naposledy přitom společnost zdražovala v prosinci, kdy částka stoupla v průměru o 7,3 %.

Dubnové zdražení tak bude již třetím za poslední půlrok. Zákazníků s fixovanými cenami se sice situace nedotkne, i tak je ale pro mnoho jiných situace téměř neřešitelná. Navíc podle celé řady lidí společnost velmi špatně komunikuje a neodpovídá na zákaznické požadavky.

425 tisíc odběrných míst

Společnost Pražská plynárenská spravuje celkově přes 425 000 odběrných míst. „S uvedenou změnou vyčkala Pražská plynárenská až na konec zimní topné sezony, kdy je spotřeba plynu nejvyšší, s cílem zmenšení reálného dopadu na zákazníky,“ uvádí Vránek.

Podle jeho slov v blízké době opětovné zlevnění nehrozí, do budoucna ale není vyloučeno. Pro mnoho lidí je ale už teď zvýšení cen energií velký problém, a řada z nich se dokonce bojí, že pokud budou ceny ještě stoupat, nezvládnou chod domácnosti tak, jak by si přáli.

„Samozřejmě že je to problém. Jsme dlouhé roky zvyklí vařit na plynovém sporáku, přijde nás to ale na strašné peníze. A teď se to má zase zhoršit. Nejhorší je, že změna na elektrický sporák by nás vyšla draho, a navíc bychom si nepomohli, protože ceny stoupají úplně všude,“ říká pro Přehledně24 pan Vlastimil, který na plynu vaří již několik let.

„Někteří naši známí mají plyn proto, že je to levnější než elektřina. Ale v dnešní době je to už vlastně skoro jedno, protože ceny jsou v obou případech šílené,“ dodává sedmašedesátiletý důchodce. Navíc, podobně jako mnoho dalších, si stěžuje na komunikaci s firmou.

Na sociálních sítích se lidé bouří

Se zvyšujícími se cenami za plyn se lidé na Pražskou plynárenskou obrací čím dál častěji s dotazy a požadavky. Jenomže jak se zdá, v celé řadě případů odpověď firmy trvá déle, než by si lidé představovali. „Dobrý den, mohu se zeptat kdy zpracujete můj požadavek? Čekám na něj již týden. Děkuji,“ napsal někdo k příspěvku na Facebooku.

„Mě by zajímalo, kdy se mnou začne někdo komunikovat. Telefon nic, na e-mail raději nikdo neodpoví,“ rozčiluje se další a jiný pro změnu dodává: „Zákaznická linka je nefunkční a na e-mail dostanu odpověď, že mi odpoví za 14 dní. To si dělají legraci?“

Zdá se, že se Pražská plynárenská potýká i s jinými problémy, než jsou finance. Mnoho zákazníků už začalo uvažovat o změně dodavatele. „I my jsme s manželkou řešili přechod jinam, zatím ale nejsme rozhodnutí, zda to bude někde lepší. Ceny se totiž zvyšují úplně všude,“ doplňuje Vlastimil.

Zdroj: Přehledně24, Facebook, ČTK

Autor: Šárka Cvrkalová



Související články