Tipsport a Fortuna – boj o roli ligového sponzora

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
Komerční sdělení
Performalis
Zdroj: Pexels.com

Nejvyšší česká fotbalová liga čelí zajímavému souboji o roli hlavního sponzora! Při jednáních o budoucím pokračování Fortuna na této pozici, se do boje zapojil také Tipsport a nyní máme před sebou souboj dvou největších českých sázkových kanceláří. Co to znamená pro fotbalovou ligu?

Fotbalová liga s většími prostředky?

V současné době nebyla podle interních informací stanovena konkrétní částka, kterou Tipsport nabídl, jako roční sponzorskou sumu pro nejvyšší českou fotbalovou ligu, ale špitá se, že by tato suma měla být podstatně vyšší, než současných 78 milionů korun, které přinášela Fortuna.

Tipsport patří mezi hlavní populární sázkové kanceláře a sponzorství si skutečně může dovolit. Kromě masivního rozvoje na svých stránkách, nebo zavedení Tipsport aplikace pro sázení, tento sázkový gigant již sponzoruje hlavní hokejovou ligu. V oblasti sportu se tedy nejedná o žádného nováčka.

Změny v lize?

Český fotbal nejvyšší úrovně, který je od roku 2018 pod taktovkou sponzorování Fortuny, by se tak mohl dočkat nových změn. Po nástupu Fortuny do sponzorského čela se také v sezóně 2018/19 objevily změny, které se zaměřovali hlavně na plynulost hry. Proto se dost možná můžeme těšit na další vlnu novinek.

Současně stále nazývaná liga se v sezóně 2022/23 může těšit na 16 klubů, které se utkají o titul českého mistra, a nově se do nejvyšší soutěže vrací například Hradec Králové. Všechny zápasy se po schválení nového pravidla v červnu minulého roku, budou hrát s míčem stejné značky Select, která mimo jiné poskytuje fotbalové vybavení pro týmy v Portugalsku nebo Španělsku.

Nadstavbová část a další změny po přestávce

Pro ty, kteří nezaznamenali, po nucené pauze z důvodu pandemie, se v loňském roce do Fortuna ligy vrátila také pravidla nadstavbové části, které se skládá ze tří skupin. Na veškeré zápasy si také můžete vsadit právě u Fortuny, nebo Tipsportu, který současnému sponzorovi šlape na paty.

Podle informací z jednání, se Fortuna měla snažit o prodloužení sponzorské smlouvy až do roku 2016, což znamená na další 4 roky, ale fotbalová liga se nejprve potřebuje poradit se všemi akcionáři a také zvážit jiné nabídky, které se aktuálně objevili. Je tedy velmi dobře možné, že se nabídka Tipsportu vedení českého fotbalu zalíbí, a my na dresech hráčů budeme vídat jiné logo.

Fortuna nebo Tipsport

Co se týče sázení, jsou čeští hráči poněkud rozpolcení a nyní se zdá, že fotbalové vedení je na tom stejně. Pro běžného diváka se ovšem se změnou sponzora nic nemění a technicky vzato, ať už je to Tipsport nebo Fortuna, veškerá rozhodnutí o fotbale, pravidlech pro hraní ligy, účastnících se klubech a dalších náležitostech, stále připadají vedení Ligy a jejím akcionářům. Jako fanoušek českého fotbalu se tak nemusíte bát žádných radikálních změn, ale pouze můžete sledovat, jak se boj o sponzora vyvine.

Autor: redakce



Související články