Společnost Epicurious je americká firma, která se zaměřuje na představování receptů na jednoduchá a rychlá jídla oblíbená především mezi mladými. Jenže recepty na jejich webových stránkách v posledním roce přestaly obsahovat oblíbené burgery a další pokrmy s masem. Podle všeho za to může globální oteplování.
Společnost uvedla, že z ekologických důvodů již nebude zveřejňovat žádné nové recepty, které obsahují hovězí maso. Podle listu The Guardian je to především proto, aby Epicurious pomohlo v boji proti globálnímu oteplování.
„Už žádné steaky, hamburgery, ani šťavnatá stehna. Možná si to hodně lidí neuvědomuje, ale je to právě konzumace hovězího masa, které souvisí s tím, že příroda nám nemůže dát to, co před lety,“ píše kulinářský web.
15 % celosvětových emisí
Nejen podle webu CNN je zhruba 15 % celosvětových emisí CO2 považováno za produkt chovu domácích hospodářských zvířat. Zhruba dvě třetiny z toho jsou tvořeny právě chovem hovězího dobytka.
Z těchto poznatků, které zveřejnily po mnohých studiích některé odborné weby, si Epicurious vzalo své a rozhodlo se proti globálnímu oteplování bojovat. Lidem, kteří si jejich recepty oblíbili, se to ale příliš nelíbí.
„Lidé nesnáší, když jim někdo říká, co mají jíst. I tak ale musíme říci, že naše veganské a vegetariánské pokrmy mají velkou oblibu. A pokud někomu chybí naše stará jídla, zkrátka by si měl uvědomit, že to děláme pro přírodu,“ říká mluvčí Epicurious.
Snížení emisí uhlíku
Již přes rok společnost podle všeho nevydala jediný recept na produkt z hovězího masa. Svůj vliv na to má podle všeho i prohlášení Británie, že do roku 2035 sníží emise uhlíku o 75 %.
To je podle mnohých nemožné. Firma Epicurious se vyjádřila tak, že i když je cíl nereálný, oni sami se rozhodli udělat maximum proto, aby se podařilo dosáhnout alespoň minimálního zlepšení.
Podle mnohých odborníků je však jednání firmy spíše něčím, co by mohlo ostatní inspirovat k činům než tím, co skutečně dokáže přírodě pomoci. I tak má ale kampaň minimálně nějaký smysl, jak říká BBC.
Autor: Šárka Cvrkalová