Jihokorejský mlékárenský gigant Seoul Milk se omluvil za kontroverzní reklamu. V ní totiž proměnil ženy v krávy, což se nelíbilo nejen komentujícím na platformě YouTube.
Největší jihokorejská značka mléčných výrobků Seoul Milk byla nucena se omluvit za reklamu zobrazující ženy jako krávy.
Ženy se promění v krávy
Klip začíná tím, že muž s kamerou putuje krajinou, k tomu běží komentář: „Konečně se nám je podařilo zachytit na kameru na místě s nedotčenou čistotou.“
Poté následuje záběr na muže ukrytého v křoví, jak si skupinu žen natáčí. Ty přitom popíjejí z potoka a cvičí jógu.
Když muž náhodou šlápne na větev, dotyčné ženy se leknou a promění v krávy.
Video bylo již staženo z YouTube po vlně veřejného odporu. Nicméně někdo jej stihl stáhnout a nahrát na internet znova, a tak se stalo virální.
Objevila se hromada negativních komentářů, kteří reklamy odsuzují. „Lidé by nikdy neměli být popisováni jako dobytek a špionážní kameru nelze nikdy použít jako reklamní materiál,“ všiml si jednoho z komentářů Daily Mail.
„Upřímně se omlouváme všem, kteří se cítili nepříjemně kvůli reklamě na mléko zveřejněné 29. minulého měsíce,“ uvedla mateřská společnost Soul Milk Seoul Dairy Cooperative ve své omluvě.
Dále řekla, že celou věc bere vážně, provede interní kontrolu a udělá vše pro to, aby k podobným věcem v budoucnu nedocházelo.
Problémy už v roce 2003
Společnost Seoul Milk není pro svůj marketing kritizována poprvé, jak zdůrazňuje BBC. V roce 2003 dostala pokutu za obscénnost kvůli představení, ve kterém se nahé modelky navzájem stříkaly jogurtem. Ani těm se pokuta nevyhnula.
Zdroj: BBC, Daily Mail, YouTube
Autor: Marek Slanina