Mužský model s dámskými plavkami podporuje podle Adidas svobodu projevu bez předsudků. Okamura se chlapů ptá, zda si je také pořídí

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
Adidas
Zdroj: Manuel Esteban / Shutterstock

Firma Nike si před časem vysloužila kritiku, protože její dámské legíny propagovala transgender žena. Adidas zašel ještě dál a představil novou kolekci dámských plavek. Ty ale v reklamě předvádí osoba s chlupatější hrudí a boulí v rozkroku.

Transgender tematika se teď ve světě, a především ve sportu, hojně řeší. NCAA například nedávno zakázala transgender ženám soutěžit v kategorii žen. Mnoha lidem se odepírání takových práv transgender osobám nelíbí. A jak je vidět, i módní značky za komunitu bojují.

Z velké části je to jistě proto, že se pokouší Adidas transgender ženy podpořit, na druhou stranu bylo jasné, že se kolem projektu strhne velké haló, které přiláká daleko větší pozornost než běžná reklama.

Oslavy měsíce hrdosti

Adidas nové plavky představil v rámci oslav nadcházejícího Měsíce hrdosti, kterým je od roku 1969 tradičně červen, uvádí Novinky. Plavky, které předvádí osoba zdánlivě nebinární, ale vyvolaly na sociálních sítích velké debaty.

„Se společnou ambicí podporovat svobodu projevu bez předsudků ve všech oblastech sportu a kultury bere nová řada oblečení a obuvi Adidas v potaz jak životní styl, tak i výkonnost. To se odráží v rozmanité řadě modelů, které oživují ducha této kolekce,“ stojí v tiskové zprávě Adidas.

Společnost na sebe skutečně a velmi nepřekvapivě přitáhla pozornost, ovšem mnoho lidí jí nyní hrozí bojkotem. Například i podle ankety na iDNES je zjevné, že lidem vadí, když dámské plavky předvádí muž.

Na kauzu upozornil i Okamura

Na internetu se objevila celá řada zahraničních kritiků. Například Riley Gaines na twitteru uvádí, že nerozumí tomu, proč firma Adidas něco podobného udělala. „Dámské plavky nemají bouli v rozkroku,“ uvedla.

Příležitosti se vyjádřit využil jako obvykle i český politik Tomio Okamura, který se k transgender komunitě vyjadřuje nelichotivě poměrně často. „Tak co, chlapi, pořídíme si taky takové?“ ptá se na svém facebooku. Sdílel také několik nemilých komentářů, které se k nové kolekci objevily.

Nicméně Jay Brown, hlavní viceprezident pro programy, výzkum a školení Human Rights Campaign podle USA Today uvedl, že „firmy, které se postaví za to, co je správné, nejen dokazují svou podporu LGBTQ+ akcionářům a zaměstnancům, ale také vysílají silný vzkaz, že šikana a diskriminace nezůstanou bez kontroly“.

Zdroj: Novinky, iDNES, Twitter, Facebook, USA Today, Přehledně24

Autor: Šárka Cvrkalová



Související články