Prezident Ruska Vladimir Putin ohlásil ve čtvrtek ráno speciální vojenskou operaci, která, jak se později ukázalo, zahrnuje raketové útoky na strategická místa na Ukrajině. Výbuchy jsou slyšet například u hlavního města Kyjev či u letiště Boryspil. Německý deník Bild se v reakci na to rozhodl, že kvůli válce na Ukrajině bude cenzurovat logo jedné z největších ruských společností.
Deník Bild se rozhodl podpořit Ukrajinu tím, že vyzval k zakrývání reklamy na firmu Gazprom, která je největším exportérem zemního plynu na světě a zároveň největší ruskou akciovou společností.
Sport nesmí přihlížet válce
Deníku se především nelíbí navázání této firmy na sport, přesněji řečeno na fotbal. Společnost sponzoruje od roku 2012 asociaci fotbalových klubů UEFA. Také je hlavním sponzorem druholigového německého klubu FC Schalke a její logo je vyobrazeno na dresech.
„Když Putin napadne sousední zemi a odepře jí jakékoli právo na existenci, překročí se každá hranice! Dokud je Putin ve válce, fotbal nemůže dál bez povšimnutí přihlížet,“ napsal na svých stránkách německý deník.
Přesun finále Ligy mistrů se řeší
Vybízí proto k přikročení k několika opatřením. Prvním je zrušení finále Ligy mistrů v Petrohradu. K tomu na sociálních sítích už nyní vybízí velká spousta lidí.
„Situaci pečlivě sledujeme. Jakékoliv rozhodnutí bude učiněno v pravý čas, pokud to bude nutné,“ uvedli podle zpravodajského webu iDnes.cz prozatím představitelé UEFA.
Důsledné zakrývání značky
Dále žádá o zrušení reklamy na Gazprom v celém fotbalovém prostředí, což platí i na výše uvedené dresy hráčů Schalke. Sám Bild šel okamžitě příkladem.
Na snímku dvou fotbalistů tohoto klubu přelepil název ruské firmy na dresu nápisem „Svoboda pro Ukrajinu.“ Deník také uvedl, že takto hodlá postupovat jak na internetu, tak v tištěných médiích, a to až do odvolání.
Bild je německý bulvární deník, který je vydáván už sedmdesát let. Jedná se o nejčtenější noviny v Německu. Jeho náklad je až čtyřikrát vyšší než je náklad druhých nejčtenějších německých novin. Denně jsou vytištěny asi 2 miliony výtisků.
Autor: Karolína Ševcová