Akcie čínských výrobců hraček, výrobců plen a kojeneckých potravinářských společností se v úterý prudce zvýšily. O vše se postarala nová pekingská politika, která umožňuje mít rodinám místo dosud dovolených dvou dětí tři. O této změně informovala agentura Reuters.
Rodiny v Číně se mohou radovat. Pondělní oznámení umožňuje mít manželským párům až tři děti místo předchozího limitu dvou. Toho využili lidé, kteří se pohybují ve světě akcií. Díky této změně se výrazně zvedl prodej hraček a všech výrobků spojených s dětmi.
Růst akcií
Akcie výrobce hraček Goldlok Holdings se den po zveřejnění nového zákona zvedly o deset procent, stejně jako akcie společnosti Jinfa Labi Maternity & Baby articles Co.
Stoupaly však také akcie společností, které se starají o výrobu přípravků pro novorozence, včetně výrobce sušeného mléka Beingmate Co, výrobce dětských produktů Shanghai Aiyingshi Co a výrobce vybavení pro péči o batolata Ningbo David Medical Device Co.
Index sledující akcie tzv. „konceptu třetího dítěte,“ nově sestavený společností Hithink RoyalFlush Information Network Co, v úterý vzrostl o dvě a půl procenta, zatímco čínský referenční akciový index byl zhruba na stejné úrovni.
Zrušení omezení porodů
Čína zrušila omezení porodů ve snaze odvrátit rizika pro svou ekonomiku způsobená rychle stárnoucí populací. Analytici však tvrdí, že je nepravděpodobné, aby tato politika zvýšila ochotu mnoha párů mít více dětí, vzhledem k vysokým nákladům na péči o ně.
Investiční poradce Xu Qi uvedl, že z nové politiky bude mít prospěch známá společnost Luolai Lifestyle Technology, která vyrábí domácí textilní výrobky, jako jsou deky a polštáře. Dále se pak očekává vysoká tržba u společností, které vyrábí dětské oblečení.
V Číně se všem investorům doporučuje, aby pravidelně kontrolovali společnost, která se stará o výrobu kojenecké výživy. U té se očekává velký růst akcií a je jisté, že by si z koupě akcií přišli lidé na slušný obnos peněz.
Společnost, která vyrábí stroje na úpravu rýže, byla dotázána, zda očekává růst akcií stejně jako firmy, které vyrábí dětské produkty.
„Děkujeme za velice vtipný dotaz,“ odpověděla společnost. Díky budoucímu nárůstu obyvatel však lze očekávat i nárůst nákupu potravin.
Autor: František Olša